zondag 22 april 2012

projectwerk

Sommigen weten er misschien al iets van maar ik heb op school project werk. Ik heb in het begin van het jaar op het DB forum eens de vraag gesteld wat er problemen zijn en waar ik een oplossing zou voor zoeken. Daar was niet zoveel reactie op gekomen.. Dus moesten we in ons virtueel bedrijfje verder zoeken.. Uiteindelijk zijn we begonnen met een manier te zoeken om techniek te introduceren in het lagere onderwijs. We hadden een idee en begonnen aan het business plan ervan.. Dat werd een beetje een flop maar goed.. net voor de examens werden we onder worpen aan een groep evaluatie.. Er onderscheiden zich 2 groepen want er was een iets minder actieve groep en een zeer actieve groep in ons bedrijf... Nu we waren een groep van 7 man, die nu onderverdeeld is in een groepje van 3 en 4 man. Ik zit zelf in de groep van 3 man. We hebben het ontwerp herwerkt en maken nu een paneel met leidingen en kraantjes. Als er door het kraantje water begint te vloeien dan gaan er ook lampjes op lichten. Nu het is de bedoeling dat we zo aan leerlingen van de derde graad uit het lagere onderwijs kunnen tonen hoe elektriciteit zich voortplant. Dit omdat elektriciteit een hele rare materie is. Je kan het niet zien, ruiken of horen natuurlijk wel voelen maar dat is niet echt een leuke ervaring.. Als ons project lukt dan zou het water de elektriciteit voorstellen.. Zaterdag moet ons project af zijn en moeten we een stand hebben op de open-dag van onze school.. Het demo toestel maakt vorderingen maar is zeker nog niet af.. Ook onze affiche is verre van klaar... Ik doe mijn best en elk vrij moment dat ik heb kruipt bijna daar in... Tot zover deze blog...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten